Avontuurlijk speelplein ‘Speeldernis’ wordt gerealiseerd naast de buitenschoolse kinderopvang

Op 22 januari 2014

N-VA Gistel heeft binnen de bestuursmeerderheid steeds een voortrekkersrol vervuld in de verdere uitbouw van de speelpleinwerking en de buitenschoolse kinderopvang (BKO). Het project ‘Speeldernis’ is de volgende stap in dit proces. N-VA Gistel is dan ook verheugd: “De doelgroep van de tweeverdieners willen wij als partij blijven ondersteunen. Een degelijk georganiseerde speelpleinwerking en buitenschoolse kinderopvang past perfect in deze visie. Dit speelterrein van vijfduizend vierkante meter zal onze speelpleinwerking aantrekkelijker maken en biedt meer mogelijkheden om onze kinderen van de BKO te laten ravotten en spelen in een veilige en avontuurlijke omgeving.”

Verdere samenwerking tussen stad en OCMW ten voordele van alle Gistelse kinderen

‘Speeldernis’ past perfect in onze visie om de speelpleinwerking, een bevoegdheid van de stad, en de buitenschoolse kinderopvang, een bevoegdheid van het OCMW, nauw te laten samenwerken.“Deze unieke samenwerking tussen stad en OCMW samen met de jeugd- en milieudienst toont aan dat we met samenwerking veel kunnen bereiken in tijden waar de middelen beperkt zijn. Naast het traditionele voetbalveldje, schommel en zandbak, worden ook een speelheuvel, bandeneilanden, een indianendorp en een palenbos en iglo’s uit wilgentakken aangelegd. Er wordt gebruikt gemaakt van heel wat recuperatie- en natuurlijke materialen.”

Speciale dank aan Rotary Gistel

De totale kostprijs wordt geraamd op € 38.000,00, waarvan € 8.000,00 wordt betaald door Rotary Gistel. “De Gistelse kinderen zullen dit geschenk met open armen ontvangen. Onze fractie wil dan ook de Rotary Gistel oprecht bedanken voor hun financiële steun aan dit unieke project” besluiten de N-VA.