Gistels vaccinatiecentrum uit de startblokken

Op 22 februari 2021

Het Gistelse bestuur neemt het voortouw in de strijd tegen corona. We voorzien de vaccinatie dicht bij de Gistelnaar. De keuze voor zaal Zomerloos in de Sportstraat in Gistel als vaccinatiecentrum voor drie gemeenten is dus bijzonder goed nieuws.

N-VA-gemeenteraadslid Conny Dierendonck is zelf spoedverpleegkundige in AZ Damiaan en vecht al een heel jaar in de frontlijn tegen corona. Conny meldde zich eveneens als vrijwilliger om te helpen bij de inentingen in onze eerstelijnszone. Conny Dierendonck: “In de zorgsector kijken we heel erg uit naar deze vaccinatiecampagne. Het is de enige manier om onze sector op adem te laten komen na een bijzonder hectische periode.”

Professionele aanpak

De Vlaamse Regering maakt ruim steun vrij voor de vaccinatiecentra. Zo voorziet men voor de werking in zaal Zomerloos in Gistel in totaal 343.800 euro aan subsidies. Dit laat Gistel toe om het centrum zeer professioneel aan te pakken. De Vlaamse Regering maakt in totaal 65 miljoen euro vrij voor de 95 gemeenten die zo’n vaccinatiecentrum inrichten. De subsidie dient voor de kosten verbonden aan de accommodatie, inrichtingen, uitbating en niet-medisch personeel.

Conny Dierendonck: “Hoewel het een nadeel dreigt te zijn voor de opstart van ons cultureel leven later dit jaar, is het bijzonder goed dat het vaccinatiecentrum voor Gistel, Oudenburg en Ichtegem in zaal Zomerloos wordt ingericht. Het kan de vaccinatiegraad van de Gistelnaar alleen maar positief beïnvloeden