Iedereen burgemeester

Op 24 april 2012

N-VA luistert naar de Gistelnaars

In de eerste helft van November werd aan ongeveer 500 Gistelnaars gevraagd naar hun mening over een achttal thema’s. De enquête werd afgenomen bij marktbezoek, winkelende mensen en deur aan deur in de verschillende wijken en deelgemeenten van Gistel.

Er werd gepeild naar de tevredenheid van mensen i.v.m. parkeerbeleid, klantvriendelijkheid van de gemeentediensten, werking van de lokale politie. Een belangrijk item is ook de gemeentelijke sport infrastructuur , werking cultuurdienst en de ondersteuning van verenigingen. Ook de toestand van fiets en voetpaden kwam aan bod.

De slotvraag is “ Mocht u voor één dag burgemeester zijn. En u mag één iets veranderen ,
wegnemen of realiseren of in Gistel, wat zou dat dan zijn?” Zorgde voor soms heel orriginele
inzicthen.

Bijna 400 Gistelnaars vulden onze enquête ‘Iedereen Burgemeester’ in. Het oordeel van de Gistelnaar over vele beleidsdomeinen is een belangrijke leidraad voor ons verkiezingsprogramma. We zullen er de komende maanden nog vaak op terugkomen.

De gemeentelijke diensten worden door de inwoners van onze gemeente globaal als vriendelijk en efficiënt ervaren. De beschikbaarheid en openingsuren van de loketfuncties zijn zeer goed. Het is zelfs zo dat 84 % van de ondervraagden geen enkele kritische opmerking had. Een zeer sterk resultaat van het personeel van onze gemeentediensten. De 16 % die wel bemerkingen had, kan overtuigd worden door volgehouden vriendelijkheid, efficiënter werken en een duidelijkere en volledigere communicatie.