Investeren in fietspaden ook in Gistel.

Op 21 april 2017, over deze onderwerpen: Afdelingswerking

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts komt voor het eerst met een Fietsinvesteringsplan, dat alle fietsinvesteringen voor de rest van de bestuursperiode (tot 2019) concreet maakt. Het investeringsbudget voor de fiets stijgt naar een historische hoogte, tot 300 miljoen euro over 3 jaar (+25 procent). Alleen al langs gewestwegen wordt geïnvesteerd in meer dan 200 tracés, samen goed voor 830 kilometer fietspad. “Vroeger keken we alleen maar terug na de feiten”, zegt Weyts. “Nu creëren we nieuwe perspectieven door voor het eerst 3 jaar vooruit te blikken.”

Concreet voor Gistel betekend dit de aanleg van een fietspad tussen de Warandestraat en de Vaartdijkstraat langs de Brugsebaan. Dit in combinatie van de geplande rioleringswerken aldaar. De werken zijn voorzien voor 2019.

"Geweldig nieuws voor de fietsers" zegt N-VA Gistel "Fietsen wordt dankzij deze Vlaamse investering van en naar Brugge een stuk vlotter en veiliger".

(Op de foto: minister Ben Weyts met afdelingsvoorzitter Erwin Van Driessche)