Minister Weyts investeert in nieuwe sportinfrastructuur in Gistel

Op 16 december 2022

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert fors in sportinfrastructuur. “Ook Gistel deelt mee in de koek”, zegt Thomas Nuijttens (voorzitter N-VA Gistel). Met € 233.075 aan Vlaamse steun voor een multifunctioneel sport- en recreatiepark site Zomerloos kan het bestaand natuurgrasveld (voetbalveld) heringericht worden tot een multifunctioneel sport- en recreatiepark met een
klein kunstgrasveld, omnisportkooien, een skatepark, een Finse piste en een buitenfitness. Het ontwerp kwam tot stand via een participatief voortraject en zal door een gevarieerd aanbod een breed publiek uit Gistel en de omliggende gemeenten aantrekken: jongere, oudere, beginnende en ervaren sporters, al dan niet in clubverband, zullen hier hun gading vinden.”

De budgetten voor sportinfrastructuur gaan fors de hoogte in. De € 55 miljoen bij de formatie werd in kader van de Vlaamse relance verdubbeld naar € 110 miljoen. In totaal investeert Vlaanderen via Sportspurt € 185 miljoen. Het is een nooit geziene investering die voor elke sportende Vlaming moet renderen.

“Met onze Sportspurt zetten we de inhaalbeweging verder door voor meer en betere sportinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We investeren fors om comfortabele sportinfrastructuur dicht bij huis te realiseren, ook in Gistel.”