Nieuwjaarsreceptie (29 januari 2012)

Op 31 januari 2012

Nieuwjaarsreceptie N-VA Gistel werd een overrompeling

250 tot 300 Gistelnaars heffen het glas op  een veelbelovend 2012

De afgelopen maanden nodigden de bestuursleden van de N-VA in Gistel  kennissen, vrienden, buren en uiteraard de N-VA leden uit naar de nieuwjaarsreceptie in de toneelzaal van het Sigo op zondag 29 augustus.

De afdeling was verrast door de massale opkomst van zo’n 300 Gistelnaars. Er moest inderhaast extra witte wijn worden aangevoerd. Tijdens en na de receptie sloten zo’n 20 nieuwe N-VA leden aan bij de afdeling. De opstart van een N-VA jongerenwerking in Gistel staat op stapel.

In z’n welkomstwoord wierp afdelingsvoorzitter Wim Aernoudt een blik vooruit naar wat dit jaar nog komt. Twee grote evenementen te gistel, in zomerloos, met de komst van Bart Dewever op 22 maart en het Vlaams spitfeest op 26 augustus, zijn blikvangers. Kritische bedenkingen over het werk van de oppositie en de verschuivingen in het Gistelse politieke landschap bleven niet uit.

Parlementslid Manu Beuselinck grasduinde in de geschiedenis van de N-VA en de Volksunie in Gistel. Van Maurits Zwaenepoel tot Michel Bullinck en Rony Anseeuw (huidig arrondissementsvoorzitter bij N-VA) kregen een eervolle vermelding in zijn toespraak.
De massale opkomst voor deze receptie, de veelbelovende voorbereiding van de gemeenteraadsverkiezingen , het sterk stijgende aantal leden in Gistel, de nakende opstart van een jongerenwerking, sterken het vertouwen in een schitterend verkiezingsresultaat in oktober.

Dank aan alle aanwezigen!

Afdelingsvoorzitter
Wim Aernoudt