Zevekote krijgt een boost

Op 3 augustus 2019
Zevekote krijgt een boost

De dorpskern van Zevekote bestaat voor een flink deel uit een zone voor gemeenschapsvoorzieningen. Dat bevat het klooster, de gebouwen van de scholen Rietzang en Driespan. Ook het instituut voor bijzondere jeugdzorg Arcade is er vandaag gevestigd. Iedereen kan vandaag al vaststellen dat er veel aan het veranderen is.

Door het vertrek van de laatste kloosterlingen en de school Rietzang staat vandaag al een groot deel van deze gebouwen leeg. Arcade kondigde de ambitie aan om een nieuw complex in Gistel te bouwen. Daardoor zal het binnen enkele jaren Zevekote verlaten. Op de zone van 1,5 hectare blijft dan enkel nog de driespan over.

Schepen Wim Aernoudt: “Uiteraard is het niet de bedoeling om deze site te laten leeg staan en te verkrotten. Integendeel het is onze ambitie om dit aan te grijpen als een opportuniteit voor Zevekote. Er zijn reeds gesprekken opgestart met de huidige gebruikers, de grondeigenaars en de provincie. We maken werk van een dynamisch traject om de meest waardevolle invulling te geven aan deze zone. Dit traject zal in nauwe samenspraak met de bewoners doorlopen worden. “