Check online de wachtrij aan het containerpark

Op 1 september 2020
Schepen Wim Aernoudt en bestuurslid Annie Vandevelde aan het Gistelse containerpark.

Op de website van Gistel kunt u sinds kort zien of er aan het containerpark een wachtrij staat. U kunt er een camerabeeld raadplegen dat de huidige toestand toont.
Beperkingen door coronacrisis
Bij de heropening van het containerpark na de lockdown was het stadsbestuur genoodzaakt het aantal bezoekers te beperken. Om een veilig bezoek te garanderen, is het aantal wagens tegelijk in het park nog steeds beperkt tot acht. Het ziet ernaar uit dat dat nog een tijd zo zal blijven.
Plan uw bezoek
Sinds die beperking er is, vormt er zich soms een wachtrij aan de ingang. Vooral op dinsdag, woensdagnamiddag en op zaterdag komt dat voor. Om u als Gistelnaar goed te informeren, hebben we ervoor gezorgd dat u op de website een beeld van de ingang van het park kunt zien. Zo kan iedereen van thuis uit de situatie inschatten.

Die informatie maakt het mogelijk om uw bezoek aan het park te plannen op een rustig moment. Het is de eerste keer dat het Gistelse stadsbestuur op deze manier camerabeelden toepast.