Proper Gistel

Op 27 december 2021

Tijdens een koffi ebabbel met onze zwerfvuilmeters- en peters stelde we het nieuwe logo ‘Proper Gistel’ voor. Dat logo verschijnt straks in verschillende vormen en formaten op onze vuilnisbakken, dienstwagens, tijdens evenementen, … De stad wil de strijd tegen zwerfvuil zo extra onder de aandacht brengen.

Schepen Wim Aernoudt licht het probleem toe: “Zwerfvuil blijft een hardnekkig probleem. Het ontsiert onze straten en wijken. Vaak gebeurt het achteloos en zonder slechte bijbedoelingen, maar de impact is enorm. Hoog tijd om hier iets aan te doen. De stad zet heel wat
middelen in om de straten en pleinen proper te houden.”

Word zwerfvuilmeter of -peter

Het aantal zwerfvuilmeters en -peters is de afgelopen jaren sterk gestegen. Ze vormen nu een gedreven groep van maar liefst 56 vrijwilligers. Uiteraard kunnen ze altijd meer mensen gebruiken. Wim Aernoudt: “Daarom roepen we onze inwoners op om ook zwerfvuilmeter of -peter te worden. Dat houdt in dat je regelmatig een stukje van het Gistelse grondgebied opruimt. Interesse? Dan kun je contact opnemen met de dienst Milieu op 059 27 02 20 of milieudienst [at] gistel.be.”